donderdag 11 april 2013

Zoveel mooie omslagdoeken! (met patroon)


Ik ben al een poosje bezig met deze sjaal/kleine omslagdoek. Of nouja, ik ben een poos geleden begonnen en sindsdien is er al heel wat tijd voorbij gegaan en ben ik nog steeds niet verder gegaan.


Ik ben op zich al redelijk op weg zoals je ziet, maar toch twijfel ik of ik door zal gaan volgens dit patroon.

Ik heb nu een heel mooi patroon gezien bij De Haakzolder en ik dacht misschien kan ik mijn sjaal gewoon uithalen en dan dit patroon maken!
Wel een klein beetje zonde, maar het is ook jammer als je iets maakt wat uiteindelijk niet gedragen zal worden... Lastige keuze vind ik. Ik ga er nog eventjes over nadenken. Ik ben toch al wel best ver. Als ik het niet uit ga halen dan ga ik op zoek naar andere wol om alsnog de omslagdoek van de De Haakzolder te maken, want ik vind hem wel echt super mooi. Hij is toch nog net iets bijzonderder dan de gemiddelde omslagdoek vind ik!

Er zijn me overigens de laatste tijd nog veel meer mooie omslagdoeken en poncho’s opgevallen. Ik kon het ‘perfecte patroon’ voor een poncho van mezelf maar niet vinden, dus ik bleef maar zoeken en mooie dingen tegen komen die toch net niet waren wat ik voor mezelf wilde maken van de wol die ik heb.

Hier een kleine greep uit alles wat ik tegen kwam.



De meeste van deze patronen heb ik via Ravelry gevonden. Hier, hier, hier en hier vind je de patronen! En er is natuurlijk ook nog veel meer moois...

Wat ik ook nog voor mezelf wil gaan maken is iets wat op dit patroon van Drops moet gaan lijken qua model. Ik heb al wol in huis!


Ik maak hem alleen iets minder ‘oversized’ en met een tunische haaksteek (welke ben ik nog niet helemaal uit) en een mooie rand eraan (denk ik, ik kan altijd nog van gedachten veranderen ;-) ).
Liefs, Janne

6 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn driehoeksjaal net af, leuk om te doen hè? Ik zou als ik jou was gewoon doorgaan je bent nu al zover.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de omslagdoek van de haakzolder, zou ik een effen kleurtje kiezen. Ik denk dat de bloemetjes dan beter uitkomen!

    Groetjes, Vera (veranadine.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, nog iemand die op zoek is naar de perfecte omslagdoek! Die van de Haakzolder heb ik al een tijdje op mijn pc staan bij de leuke dingen, maar hij lijkt me zo moeilijk! heb het bloemetje al eens geprobeerd, maar lukte me niet echt, misschien nog even wachten tot ik meer haak-ervaring heb haha. Maar ik zou em idd zoals Vera zegt, is een effen kleur maken. Of zoals het patroon zegt, in 2 kleuren, maar zonder kleurovergang.

    En die groene vind ik heel mooi! Ga hem zo opslaan. Misschien mijn volgend projectje!

    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janne,

    Gewoon afmaken die sjaal! Hij is toch prachtig en je bent al zo ver.
    De sjaal rechtonder wilde ik ook maken, maar had de verkeerde wol gekozen en het patroon kwam heel grof over. Ben nu met een andere bezig, kijk maar eens op mijn blog. Daar heb ik ook de South Bay shawl op gezet die ik heb gemaakt.

    Groetje van Marga
    http://hakenmetmarga.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw sjaals zien er ook mooi uit! Ik vind zoveel sjaals en omslagdoeken mooi dat ik nog een hele waslijst aan opties heb om te maken. Maar ach, zo blijf je lekker bezig.
      Groetjes!

      Verwijderen
  5. Wie kan mij vertellen van wat voor garen de omslagdoek van de haakzolder is gehaakt?groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen