zondag 7 april 2013

Nog meer cadeautjes!

Het is nog wat vroeg, maar wakker is wakker. Het ritme van op tijd op staan zit er dusdanig in dat ik niet zo goed meer ben in uitslapen. Jammer, maar dan heb je wel nog wat aan je dag!

Ik blijf even in het thema 'cadeaus' hangen. Ik heb nog een zusje en zij heeft natuurlijk ook wel eens wat van mij gehad.

Het eerste wat ze van me kreeg was dit mutsje


Het patroon vond ik op ravelry. Mijn zusje vond het wel een leuk mutsje, maar ik weet niet of ze hem wel zo vaak op heeft eigenlijk. Ze is niet echt een 'mutsenmens' geloof ik, dus ja. De muts was ook iets minder warm dan ik had gedacht en hij is een beetje klein uitgevallen, dus dat zit natuurlijk niet zo lekker.

Mijn zusje heeft nog meer gehad! Dit is mijn versie van 'Rhinka'


Ze kijkt een beetje chagerijnig, maar is ze niet om te zoenen!? Mijn zusje kreeg 'Rinka' voor haar vorige verjaardag. Het idee is dat ze haar sieraden er aan op kan hangen, dus het is ook nog eens een functioneel cadeau.

Ik koop eigenlijk nooit patronen. Als ik een leuk boekje zie dan vraag ik het als cadeautje. Als ik een leuk patroon op internet zie waar je voor moet betalen, dan denk ik meestal helaas pindakaas, ik zoek wel iets anders. Ik ben toch echt wel een zuinige Hollander (en haakgaren is af en toe al duur genoeg)! Maar toen ik dit patroon zag... Ik vond het echt meteen zo'n geweldig patroon dat ik hem wel moest kopen! Ik heb hem gekocht op de site van Pepika. Ze heeft nog veel meer patronen, maar 'Rhinka de Rhino' vind ik echt het allerleukst. Ik wil dit patroon graag nog een keertje maken, maar dan met heel veel verschillende kleuren, lekker bont en handig om restjes mee op te maken! Ennn... Niet voor iemand anders, maar lekker voor mezelf ;-).

Even kijken, we zijn nog niet klaar. Deze mooie grote sjaal, die je in principe ook als een wat kleinere omslagdoek kan dragen, heb ik inmiddels al twee keer gemaakt!


Ik maakte hem eerst voor mezelf, volgens dit patroon, dat ik wederom op Ravelry vond. Zusje lief vond hem zo mooi dat ze er ook wel één wilde. Het is best een werk om deze sjaal te maken, maar als je hem al een keertje gemaakt hebt, gaat de tweede keer een stuk sneller. Inmiddels bestaan er dus al twee exemplaren van deze sjaal! Ik gebruikte beide keren een dubbele draad katoen en een haaknaald van 5 mm. De ruches die ik er aan maakte zijn iets korter dan het patroon voorschrijft en ik heb de toeren die steeds herhaald worden een keer extra herhaald, waardoor hij nog iets groter is geworden.

Zo, ik ga me maar eens aankleden ;-)!

Liefs, Janne

4 opmerkingen:

  1. Mooi werk hoor!

    Ik koop af en toe patronen, maar dan vooral als het echt iets bijzonders is of als ik er heel erg op val. Het is tenslotte ook wel okee om te betalen voor iets van kwaliteit waar iemand aandacht aan heeft besteed :-)

    groetjes,

    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief dat je zo voor anderen bezig bent! Je hebt weer een hoop moois getoond. Die neushoorn vind ik ook geweldig, maar ik heb nog wel tegen mijzelf kunnen zeggen "nee, het is een kooppatroon, laat maar", want ik doe daar ook niet aan en inderdaad heb ik de meeste boekjes die ik bezit gekregen (net als mijn Clover haaknaalden trouwens). De sjaals zijn prachtig, lijkt me een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En je zusje is er heel blij mee moppie!

    BeantwoordenVerwijderen