vrijdag 5 april 2013

Inspiratie & waarom krulstaartje?

Het voelt een beetje overdreven om nog een blog te schrijven, maar dit is voorlopig echt de laatste van vandaag (denk ik...)! Anders gaat het echt een beetje te hard...


Al die leuke, lieve en enthousiaste reacties die ik meteen krijg doen me goed. Echt dankjewel iedereen!! En het is ook meteen leuk om dan te kijken wat andere mensen maken natuurlijk. Er zitten echt zulke leuke dingen tussen.

Bijvoorbeeld deze tutorial van Corline voor het maken van papierkralen op haar blog. Op freubelweb kom ik ook vaak dingetjes tegen die ze maken met papier en dan denk ik altijd (net zoals nu dus) oh dat ga ik ook een keer maken! Mijn laptopje staat ook niet voor niks vol met meer patronen en tutorials dan ik ooit in mijn leven nog kan maken, maar ik las al dat meer mensen daar last van hebben. Andere sites waar ik veel rondneus zijn die van Drops en Ravelry. Waarschijnlijk onder de meeste handwerk bloggers wel bekend!

Eigenlijk gebruik ik voornamelijk gratis patronen en ik sla ze vaak voor de zekerheid meteen op. Soms like ik blogposts op Bloglovin, die kun je daarna namelijk ook makkelijk terugkijken, kei handig! Alleen ik ben vaak bang dat pagina's dan opeens verdwijnen en dan heb je er niks meer aan. Ik vind het volgen via Bloglovin handiger dan het volgen via Blogspot, dat heb ik nog niet helemaal door geloof ik.



Blablabla, ik klets wel veel hè? Ik wil nog even vertellen waarom deze blog krulstaartje heet... Al sinds heel lang heb ik een voorliefde voor varkentjes.


Ik weet niet precies wat het is, maar ik vind ze gewoon leuk! Vooral hun neusje en staartje vind ik grappig. Het krulstaartje maakt varkentjes ook wel echt uniek, dus vandaar de naam krulstaartje.

Er zijn natuurlijk ook suuuperveel patroontjes van varkentjes. Ik heb op mijn laptop een speciale map aangemaakt met alle varkensdingetjes die ik inmiddels verzameld heb. Die moet ik ook nog maar eens gaan maken... Misschien als ik wat katoen over houd van het vest dat ik nu maak, dat ik Varkentje Pip ga maken van Stip en Haak!


Leuk toch!?

Liefs, Janne

10 opmerkingen:

  1. Leuk om te weten waarom je je naam hebt gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keileuk!
    Ik ben benieuwd naar het resultaat ;-)
    Groetjes van je nieuwe volger Karien.
    http://haakselsvankarien.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk die varkentjes. Er zijn inderdaad heel veel leuke patronen te vinden.

    Groetjes, Evita
    http://evitaathome.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog met leuke naam, ik ga je volgen hoor met blogspot en bloglovin, zelf vind ik blogspot makkelijker ben bloglovin nog niet zo gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi,

    Leuke blog heb je zeg!
    Ik ga meteen volger van je worden, want.... haken is ook mijn grote passie!
    Lieve groet, * Haakjuffie *

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke naam ,verzamelen ook heerlijk ,krulstaartjes zijn leuk ,ik heb een mops met een krulstaartjes dat hoort zo en soms knort maar het is echt geen varkentje hoor ,veel sukses met je blog ga je volgen hoor gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat mijn tutorial noemt en die varkentjes zijn lief:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk bedacht je naam... Ga je volgen en ben benieuwd naar je haakcreaties die nog volgen...

    Grtjs Sylvia
    Bysyllys@blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hej! Ben hier terecht gekomen via Jolanda...ziet er veelbelovend uit! Pas 2 dagen bezig en al 27 volgers...amai! :)
    groetjes en veel plezier met het bloggen!
    Emilia
    emilanahaken.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuk !!

    groetjes, Ellen

    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen