maandag 29 april 2013

Gehaakte sieraden

Tijdens één van mijn zoektochten op Ravelry (ik ben immers nog steeds met mijn thesis bezig), kwam ik dit leuke sieraad tegen! Die maakte ik na en zo ziet mijn versie er uit.


Het lijkt me leuk om vaker sieraden te haken, want ik houd heel erg van sieraden. Ik vind het alleen zo jammer dat gehaakte sieraden er al gauw heel grof uit zien. Er zullen vast genoeg gehaakte sieraden zijn waarbij dat niet het geval is, maar toch heb ik dat idee een beetje. Je kunt natuurlijk met hele fijne draad haken, waardoor dat wat minder het geval is, maar dan is de afwerking weer vrij lastig, waardoor het er toch erg 'zelfgemaakt' uit ziet en dat wil ik nou juist niet. Het leukste vind ik het nog steeds als mensen zeggen dat ik iets leuks aan heb en dat als ik dan zeg: 'Dank je, zelf gemaakt', dat ze dan vol verbazing zeggen: 'Oh, echt!? '. Ik zie ook niet zo vaak gehaakte sieraden op blogs voorbij komen, af en toe wat armbandjes of wat grovere kettingen, maar veel meer toch eigenlijk niet. Ik denk dat ik nog maar eens op zoek ga naar dit soort dingen, wie weet wat ik nog allemaal tegen kom! :-)

Liefs, Janne

2 opmerkingen:

  1. ik zie op andere sites.. buitenland.. wel veel gehaakte sieraden!
    heel mooie! maar inderdaad de mooiste worden met heeeel dun garen gehaakt en een naald 0,75.
    ik heb prachtige oorbellen gezien en kettingen..
    hier komen ook vaak mooie fotoos voorbij
    https://www.facebook.com/pages/%D9%83%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%8A%D9%87-%D9%88-%D8%AA%D9%80%D8%B1%D9%8A%D9%83%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%88-%D8%AD%D9%86%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D8%A7%D9%86/300592430012288

    oeps ..is wel een hele lange link..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Janne,

    Hier vond ik patronen voor sieraden haken:
    http://issuu.com/talpa/docs/crochet_jewellery

    Groetjes,
    Leanne (jufleej.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen