zaterdag 13 april 2013

Nog zo veel te leren...

Ohhh, ik kom zo vaak nieuwe, leuke dingen tegen en dan word ik helemaal enthousiast! Maar daarna bedenkt ik dan neee, eerst alles wat je nog onder handen hebt afmaken... Ik zie wel vaker dat andere mensen dat ook hebben, maar af en toe voel ik me toch wel een beetje extreem ;-)!

Wat ik vooral doe is haken. Naaien en borduren vind ik ook super leuk en doe ik af en toe. Koken en lekkere dingen bakken vind ik ook leuk, maar dat komt er niet zo heel vaak van (nouja koken wel, maar niet uitgebreid). Maar dit is echt nog niet alles! Er is nog zo veel meer dat ik wil leren en doen!

Ik wil bijvoorbeeld leren kantklossen.


Ik heb een kantkloskussen van mijn oma en het lijkt me zo gaaf om een eigen stukje kant te kunnen fabriceren! Ik heb al wel eens kort gegoogled, maar volgens mij is het toch wel lastig om daar mee te beginnen. Misschien toch maar eens vragen of oma het zelf nog kan en of ze het me wil leren...

Ook wil ik de frivolité techniek heel graag leren!


Mijn oma was blij verrast toen ik haar vroeg naar deze techniek en ze gaf me een spoeltje, maar het is best lastig en ik weet ook niet zo goed wat ik kan maken. Op bol.com zag ik al leuke boekjes, maar ik vond het een beetje voorbarig om meteen iets aan te gaan schaffen.

Een speciale haaktechniek die ik tegen kwam, guimpe haken, lijkt me ook super om te gaan doen.


Ik zag op Pinterest en Ravelry echt super mooie dingen die je er mee kunt maken. Het lijkt me niet super moeilijk, maar je moet toch eerst oefenen voor je er iets mee kunt maken, dus ook dit heb ik maar weer op het lijstje gezet met technieken die ik graag nog eens wil gebruiken.

Mijn moeder heeft een weefgetouw. Daar zou ik ook heel graag nog eens iets mee willen doen!

Ik laat hier plaatjes uit de oude doos zien (gewoon van Google), maar je kunt ook hele hippe dingen maken met deze technieken!

Verder zijn er ook zo ontzettend veel leuke dingen die je met vilt kunt maken, met touwtjes knopen en nou heb ik het nog niet eens over de mogelijkheden die er zijn met papier gehad...

Poeh... Mag ik alsjeblieft wat extra uren in dag??

Liefs, Janne

7 opmerkingen:

  1. Klinkt inderdaad erg leuk allemaal! Voor mij geldt precies het zelfde. Ik wil te veel en heb veel te weinig tijd. Fijn dat je een oma hebt die veel heeft gehandwerkt. Ik heb van mijn oma leren breien en haken, maar verder dan dat kwam ze niet. Ik heb er nog steeds plezier van.

    Fijn weekeinde!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel van jouw wensen staan ook op mijn lijstje.... Maar ja, de tijd....
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer uren in een dag, dat zou nog eens en goed idee zijn!
    Ziet er allemaal super tof uit! :)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt erop dat je ook besmet bent met de virussen waar ik over schreef in mijn laatste blog... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Frivolité, dat heb ik nog gedaan tijdens de les op de middelbare school. Ging prima, onder het buro :) . Ik geloof alleen niet dat ik er ooit iets wérkelijks van heb gemaakt, maar je kwam toch redelijk die saaie lessen door (heb m'n diploma trouwens wel gehaald hoor ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er echt leuk uit.
    ben benieuwd wat je gaat maken.

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen