dinsdag 16 april 2013

Tassen

Ik zal eens laten zien wat voor tassen ik zowel gemaakt heb in het verleden. Aangezien een vrouw nooit genoeg tassen heeft, zijn het er best een aantal. Laten we van klein naar groot gaan!


Dit tasje heb ik, qua model, nagemaakt van een tasje van een vriendin. De bloem erop heb ik zelf bedacht. Het tasje heeft misschien wel een half jaar moeten wachten op de sluiting, maar die kwam er uiteindelijk toch!

Het volgende tasje maakte ik speciaal voor een vriendin. Ik vroeg haar wat ze voor haar verjaardag wilde en toen zei ze dat ze graag een nieuwe tas wilde. De eis was dat er een flesje water en een agenda in moesten passen. Ik stuurde haar wat foto´s van verschillende mogelijkheden en zo kwamen we samen uit op dit ontwerp.


Ik heb een haaknaald van 4 mm gebruikt (geloof ik) en ben beginnen met een ketting van 50 losse. Vervolgens heb ik rondom gehaakt. De eerste twee of drie toeren heb ik in de hoekjes een beetje gemeerderd, maar daarna ben ik gewoon rond en rond door blijven haken. Ze wilde er een mooie bloem op hebben en die heb ik gemaakt naar dit patroon. Mijn vriendin was er heel blij mee! :-)

Bij de Action kocht ik laatst een klos textielgaren met een set bamboehandvaten erbij. Ook een haaknaald en een patroon waren inbegrepen. Ideaal dus en dit tasje was in een avondje klaar! Bovendien was het setje ook helemaal niet zo duur.


Het is echt een top formaat, voor als je een grote portemonnee hebt (zoals ik, wat overigens niet betekent dat er ook veel geld in zit), maar verder niet echt ruimte nodig hebt in je tas. Mijn moeder vindt hem geloof ik ook erg leuk, want ik betrap haar er steeds vaker op dat ze hem eventjes leent. Niet dat dat een probleem is hoor, ik vind het juist wel leuk!

Dit tasje haakte ik al een hele tijd geleden.


Het ontwerp is gebaseerd op dit patroon. Alleen heb ik er een schouderband aangemaakt en gezorgd voor een soort flap als sluiting, wat anders is dan het patroon voorschrijft. Credits naar mijn zusje voor het maken van de foto's! :-)

Mijn meeste recente tas is deze.


Ook deze tas ik gehaakt naar een patroon van Drops. De wol komt van de Zeeman en ik vind het nog steeds een leuk effect geven! Het is gewoon een grijze tas, maar hij is toch ook weer iets bijzonderder dan dat. Ik had de tas eerst in gebruik zonder voering, maar als je er dan dingen in deed rekte hij heel erg uit. Hij is al een beetje groot uitgevallen, dus dat was niet helemaal de bedoeling. Vandaar dat ik er een rode voering in gemaakt heb! Ziet er nog gezellig uit ook :-).

We zijn er nog niet! Deze tas maakte ik nog niet zo heel lang geleden.


Eigenlijk was de planning om een iets ander soort tas te maken, maar ik had maar één meter grijze stof gekocht en dat was toch iets te weinig. Vandaar dat ik toen iets anders heb gemaakt. Ook deze tas is weer een beetje aan de grote kant. Er kan echt meer in de je denkt. Dat heeft natuurlijk zijn voordelen, maar ook zeker zijn nadelen.

Op de planning staan nu (voorlopig) nog twee tassen. Ik heb al heel lang een stuk of 15 tot 20 gehaakte, roze roosjes liggen, die ik op een tas wil maken. Voor de tas waar ze op moeten heb ik inmiddels een donkergroen stofje in huis gehaald. Ook de stof voor de voering heb ik al in huis, deze stof heeft een leuk motiefje. Het punt is alleen dat ik maar niet kan beslissen wat voor tas het precies moet worden. Er moet een collegeblok in passen, maar verder vind ik het lastig om te beslissen. Ik durf denk ik gewoon niet zo goed te beslissen, omdat ik wil dat hij echt heel erg super mooi wordt.

De tweede tas die op de planning staat, wil ik maken van dezelfde wol (of eigenlijk katoen), als waar tas nummer 2 in deze blog van gemaakt is. Hoe en wat weet ik nog niet precies, maar dat komt vanzelf wel als ik weer wat andere projectjes heb afgerond!

Liefs, Janne

5 opmerkingen:

  1. Nounou, wat een tassen-activiteit! Leuk gedaan hoor! Ik ben zelf bezig een tas te haken (ligt even stil wegens andere projecten). Ik maak 'm van Rico Creative Cotton.

    groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAT LEUK AL DIE TASSEN ZEG EN ELKE TAS WEER ANDERS ,IK ZIT ZELF OOK MET EEN TAS BEZIG ,MOET HEM ALLEEN NOG AFWERKEN EN VOERING ER IN ,MAAR LAAT IK ZIEN ALS TIE HELEMAAL AF IS ,MAAR IK VINDT HET SUPER KNAP ,DAT JE DAT ALLEMAAL DOET GR MERY

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tassen heb je gemaakt! Ik wil er ook ooit nog eens eentje voor mijzelf maken. Die blauwe-groene met zwarte tas vind ik erg mooi geworden!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oww wat een leuke tassen!!
    mijn favoriet is de grijze waar de rode voering zo mooi door schemert!
    ben benieuwd naar je volgende tassenshow!

    BeantwoordenVerwijderen