maandag 8 april 2013

Mobielen haken

Het is weer maandag! In college zat ik net te bedenken waar ik iets leuks over kon schrijven en toen dacht ik aan de verschillende patronen die er zijn om mobielen te haken. Dat zijn natuurlijk leuke kraamcadeautjes!

Dit luchtballonnen mobiel ziet er super leuk uit!


Hier vind je het patroon.

Hier vind je trouwens een hele lijst met patronen voor baby mobielen (wel in het Engels). Gelukkig vind ik ze niet allemaal even leuk ;-).


De leukste vind ik dit regenboog mobiel! Lekker vrolijk.

Op Ravelry vind je ook het één en ander.

Dit hartjes mobiel heb ik al eerder ergens voorbij zien komen, volgens mij op freubelweb.


Hier vind je in ieder geval het patroon!

Als ik één van deze drie mobielen moest kiezen zou ik het lastig vinden! De hartjes vind ik erg leuk en dit mobiel is ook niet zo heel lastig denk ik. Eventueel kun je zelf nog bloemetjes toevoegen of iets anders. Dat is misschien nog wel het leukste idee... Je eigen mobiel ontwerpen! Hoeft helemaal niet moeilijk te zijn als je gewoon bestaande patroontjes gebruikt voor wat leuke kleine figuurtje :-).

Liefs, Janne

7 opmerkingen:

  1. Leuk zeg allemaal. Ik heb net wat verschillende knuffels uitgezocht om te gaan maken als kraamcadeautje, maar deze zijn ook wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Janne! Een mobiele is weer eens wat anders dan de standaard knuffels!

    Fijne dag!
    Blogger Elfi-Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog!

    Ik ben meteen volger geworden :-)

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi leuke foto van de twee varkentjes!

    En de keuze van een mobile, tja, ik zou voor de hartjes gaan!

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die wil ik ook! Deze hartjes zijn ook leuk http://handwerkles.nl/handwerkles.nl/cms15/index.php?option=com_content&view=article&id=77:hartjehaken&catid=35:haakpatronenenprojecten
    daar kan het vast ook van:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zijn inderdaad ook leuk! Moet het ook wel mee kunnen denk ik...

      Verwijderen
  6. Je hebt al een hele voorraad voor als je straks kindjes krijgt volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen