vrijdag 5 april 2013

Studie ontwijkend bloggen

Ik heb de smaak te pakken, dus ik typ lekker door. Eigenlijk moet ik verder met het schrijven van mijn thesis, maar zo op vrijdag denk ik liever aan het weekend en alle andere dingen die ik nog wil doen. Bovendien heb ik een beetje hoofdpijn. Ik moet veel werken dit weekend, maar er is vast ergens een gaatje om een beetje te freubelen!

Aangezien ik een studentje ben, reis ik in het weekend (bijna) altijd naar mijn ouders. Om daar ook iets te doen te hebben, naast werken, uitgaan en gezellige dingetjes doen met vriendinnetjes, heb ik een projectje dat ik eigenlijk altijd mee neem naar mijn ouders. Het haakt lekker weg, is niet te groot en ach, het heeft ook geen haast om het af te krijgen.

Het deken dat ik eerder liet zien was zo'n project. Dat liet ik dan lekker bij mijn ouders liggen en in de weekenden haakte ik dan af en toe een stukje.

Op dit moment ben ik bezig met een 'Fine Merino Wrap Poncho'.

Het is van oorsprong Japans, maaaar het is er ook in het Engels (gelukkig maar). Hier vind je het pdf-bestand van het patroon.

Op deze site vind je nog veel meer patronen van onder andere poncho's en sjaals, maar ook nog veel meer andere dingen! Er zitten echt leuke dingetjes tussen als je even goed zoekt! Ik geloof dat er zowel brei- als haakpatronen tussen zitten.

Ik ben zo benieuwd hoe het eind resultaat wordt! Het is een soort poncho volgens de naam, maar het is eigenlijk meer een omslagdoek met gaten er in waar je je armen doorheen kan doen. Het lijkt me echt super handig!

Ik maak hem trouwens niet in het bruin. Ik haak hem met grijze en donkerblauwe acryl van de action. Ik hoor niet zo vaak positieve geluiden over deze wol, maar ik vind hem voor dit project echt meer dan prima! Eigenlijk had ik de wol gekocht om een soort fair isle sjaal te breien, alleen dat vond ik zo langzaam gaan (ik ben (nog) niet zo snel met breien en ik vind het stiekem ook minder leuk dan haken), dat ik besloot om er toch maar iets anders van de maken. Ik haak vijf toeren grijs en dan drie toeren blauw, om en om. Ik ga zorgen dat ik ook weer eindig met vijf toeren grijs en dan wil ik er een blauwe rand omheen haken. Het is een beetje aan lange termijn project, want ook dit gaat niet erg snel. Een haaknaald van 3 mm is natuurlijk ook niet voor de turbo projecten, dus dat wist ik van te voren. Over één of twee jaar, maar hopelijk sneller, zal ik het eindresultaat laten zien! Een foto van hoe het er nu uit ziet moet ik nog maken, maar misschien ook wel leuk om binnenkort te plaatsen!

Liefs, Janne

11 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit. Ik ben benieuwd.
    Sterkte met je hoofdpijn!

    Groetjes, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, hoop dat je hoofdpijn snel weg trekt.
    Leuk, dat je van de grote projecten bent.
    Ben benieuwd naar de echte kleuren!

    Groetjes Geralien (Nina Hobbysite)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien mag ik je een klein tipje geven?
    Het is misschien leuker om je woordverificatie uit te zetten.
    Het is een beetje lastig om bij jou een reactie te plaatsen, vanwege de letters en cijfers.
    Dit zou je misschien ook meer reacties opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige kletser ben je - hihi
    Leuk dat je me volgt!

    Ben benieuwd of ik zo moet laten zien dat ik geen robotje ben... maar 't zal wel gelukt zijn met uitzetten.

    Een andere tip om mensen naar je blog te krijgen is een GiveAway (klein cadeautje) te bedenken. Zo kom je dan op andere blogs te staan, dat trekt weer mensen. Soort van mond-op-mond reclame, of blog-op-blog....

    Groetjes, Emilie
    AtelierEem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SOGgen is altijd leuk. Wat grappig dat je in de trein haakt! Ik ben ook student en moet altijd 2 uur reizen naar school, dus ik haak ook in de trein, maar ik ziet niet zo vaak andere mensen haken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wil je nog zo'n extra omslagdoek ding maken voor je lieve zusje? Zeg maar hoeveel je er voor vraagt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe ver ben je met dit project? Ben wel heel benieuwd. Hoeveel garen heb je hiervoor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke! Ik haak af en toe nog aan dit project. Het is leuk om te haken, maar het duurt wel lang! Zeker als je zoals ik ook tussendoor nog andere gingen maakt. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoeveel garen er tot nu toe in zit, ik zal het binnenkort eens wegen en uitrekenen waar ik op uit ga komen. Ik gebruik garen van de action van €0,60 per bol en dat werkt echt prima vind ik. Ik zal binnenkort wel even een fotootje maken en een update over dit project plaatsen op mijn blog. :-)

      Verwijderen