zondag 11 augustus 2013

Hondje Lotte en tas van zusje Lotte

Hier kwam ik een haakpatroon van hondje Lotte tegen. Misschien kennen jullie haar van de animatieserie.


Eén van mijn zusjes heet ook Lotte, dus als je die naam dan ergens voorbij ziet komen let je er altijd even extra op. Ze is ook best een lief zusje, dus ter ere van haar dan maar dit bericht. ;-)

Voor Lotte maakte ik rondom kerst deze tas. Het patroon komt uit het boekje Tasjes haken van Nadine Buffet dat ik van haar kreeg voor Sinterklaas. Het boekje viel ietwat tegen, want er wordt erg veel met textielgaren gehaakt en dat vind ik niet altijd even mooi voor tassen. Maargoed, Lotte nam de tas gretig in gebruik, alleen de knoopjes die in het textielgaren zaten die begonnen al vrij snel allemaal los laten, super stom (niet alleen van het garen, vooral ook van mij)!


Sindsdien naai ik bij textielgaren de eindjes aan elkaar met naald en draad om dit te voorkomen, ook als er door de fabrikant een knoopje in gemaakt is. Alleen deze tas moet ik nog steeds proberen te maken. Hopelijk gaat dat lukken!

Liefs, Janne

1 opmerking: