zaterdag 17 augustus 2013

Mijn borduurwerkjes...

Ik vind het jammer dat ik lang niet echt iets heb kunnen laten zien wat ik zelf heb gemaakt. Maar daar komt nu verandering in! Ook al is het meeste al heel lang geleden gemaakt, het is toch leuk om te laten zien. Hier komt een groot deel van de borduurwerkjes die ik gemaakt heb!

Mijn eerste echte borduurwerk heb ik cadeau gedaan aan mijn tante, dus ik kan het helaas niet laten zien. Het pakket hiervoor kocht ik ooit op Texel in het zeehondencentrum daar. Ik vond het zo mooi en ik bleef er maar naar kijken. Op een gegeven moment zei mijn vader toen: 'Als je het echt zo mooi vindt, dan moet je het maar kopen.' (Ik weet niet of mamma het daar mee eens was, maar ach) Ik had nooit verwacht dat dat mocht (hij was niet goedkoop), dus ik was zielsgelukkig met mijn borduurpakket, ook al was mijn spaarpot leeg. Ik heb even google geraadpleegd en dit is 'm!


Dit is niet een foto van mijn werkje dus, maar een foto van internet. Hij was best groot, dus ik was onwijs trots toen hij af was!

Vroeger kreeg ik wel eens kleine pakketjes van mamma. Daar heb ik deze werkjes van gemaakt:


Ook heb ik ooit een pakketje bemachtigd om kerstkaarten mee te kunnen maken:


Voornamelijk heb ik elfjes gemaakt, want daar heb ik doen ik in groep 8 zat een boekje met patroontjes voor gekocht (jaja, ik weet het nog als de dag van gisteren... ook toen al mijn spaargeld op, maar wat was ik er blij mee). Ik geloof niet dat dit alles is, ik heb ook een werkje aan oma cadeau gedaan en misschien nog wel meer aan andere mensen. ;-)





Deze lap kreeg ik ooit voor mijn verjaardag van vriendinnen. Hij is natuurlijk bedoeld voor als er een kleine geboren wordt, dus ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet, maar hij is wel leuk. :-)


Ennn dan nu, mijn pronkstuk! Op dit exemplaar ben ik toch wel ontzettend trots als ik eerlijk ben. Het was een borduurpakket, niet goedkoop dus, maar ik heb me er menig uurtje mee kunnen vermaken.


Ik zag hem hangen in een winkeltje vlak bij de AH waar ik destijds werkte en ik was meteen verkocht, dus ja toen heb ik hem ook maar gekocht. Mijn vriendje van toen verklaarde me natuurlijk voor gek, maar hij vond het niet erg, we hebben het die zomer heel gezellig gehad... Hij zat de gamen of te pokeren achter zijn computer en ik zat op zijn bed t borduren, haha.

Nu vind ik vooral veel leuke patroontjes op Pinterest en ook wel op andere plekken. Ik heb ook heel veel borduurgaren (behalve wit). Alleen borduurstramien heb ik niet... Op Ebay kun je het voor een leuk prijsje krijgen zag ik, alleen ik weet niet zo goed wat ik moet bestellen. Ik vind aïda minder mooi dan het stramien  waar je gewoon allemaal gelijke gaatjes hebt (zoals bij het stramien van de bloemen- en kerstwerkjes...), maar ik weet niet hoe dat heet en al helemaal niet hoe ze het in het Engels noemen. Heeft iemand een idee? En heeft iemand nog andere tips waar ik borduurstramien kan kopen? Ik hoor het graag!

Liefs, Janne

5 opmerkingen:

  1. Zo wat een hoop borduurwerkjes, en stuk voor stuk prachtig
    groetjes jokie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooi!! Echt schattige elfjes :D
    En bedoel je misschien 'evenweave' borduurstof? Het betekent zoiets als even-geweven, ik vind dat ook mooier dan Aïda!

    Fijn weekend! groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent leuk bezig ,heerlijk hoor als je zo je creativiteit kwijt kunt, voor de stof zou ik gewoon in een handwerk zaak of een internet winkel met borduurwerk kijken, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, ken die grote van de spaanse vrouw met roos vind ik heel erg mooi! Ik heb ook 1 groot borduurwerk gemaakt, dat hangt nu mooi ingelijst in onze slaapkamer. En ik ben ooit aan een 2e begonnen, een verzamelplaat van Marjolein Bastin, maar die heb ik nog nooit afgemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen