dinsdag 14 mei 2013

Alle maten tassen van granny squares!

Kijk wat een hoop mooie kleden van verschillende hexagons en granny squares.


Ik heb het plaatje geleend van deze blog. Heel mooi, maar met granny squares kun je ook een hoop andere dingen maken, bijvoorbeeld tassen. Via welke.nl kwam ik het volgende tegen.


Het is een overzicht van hoeveel granny squares je nodig hebt, als je hiervan een tas wilt maken. Zoals je ziet gaat dit van drie granny squares tot en met 24 granny squares, dus je kan hem in principe zo groot maken als je zelf wilt! Best handig toch!? Wil je een nog grotere of een meer langwerpige tas maken, dan kun je met een beetje inzicht zelf ook nog wel bedenken hoeveel rijen je toe moet voegen, dus mogelijkheden genoeg! Afhankelijk van de grootte van de granny square die je kiest kun je gewoon aanpassen hoe je tas moet worden, ideaal.

Toevallig heb ik zelf al een tijdje acht kleine granny squares liggen, waar ik in eerste instantie een tas  van wilde maken, naar een patroon van Drops.


Voor dit patroon heb je er negentien nodig, niet eens zo heel veel, maar eigenlijk vind ik het zo wel genoeg, dus ik zal ze binnenkort maar eens ik elkaar zetten, zodat het een klein tasje wordt.

Het overzicht dat ik hierboven laat zien komt trouwens oorspronkelijk van deze site. Op deze (spaanse) site vind je nog meer overzichten zoals degene die ik hierboven laat zien, maar dan voor truien en dergelijke.

Liefs, Janne

1 opmerking: