maandag 2 september 2013

Help, ik lijk op mijn oma en mijn moeder ;-)

Ik geloof echt dat ik iets te veel op mijn oma ga lijken. Voornamelijk in één opzicht dan en dat is dat ze altijd alles bewaard. Van boterbakjes tot losse draadjes. En ja ik bewaar ook al mijn losse draadjes... Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo goed waarom, maar misschien kan ik ze ooit nog gebruiken als vulling voor een poppetje oid en ik vind het ook wel leuk staan zo in een potje.


Daarnaast lijk ik ook steeds meer op mijn moeder geloof ik, meestal ook wel in positieve zin, maar soms is het toch gek om dat te merken.

Tijdens het opruimen, probeer ik dingen weg te gooien, maar dat is echt wel lastig hoor! Ook oude panty's en legging kunnen ooit nog van pas komen en van een oude blouse kun je prima een voering oid maken voor een tas. Oude polo's van mijn vader zijn daar eventueel ook voor geschikt, dus die mag hij van mij ook niet weggooien. Laatst wilde mijn vader ook een oude leren jas weg doen, nou, mooi niet dus, daar wil ik nog iets van maken. Pa ook weer blij, maar niet heus, want de stapel waar ik nog iets van moet maken wordt alleen maar groter...

Ach, opruimen heeft ook wel leuke dingen, want je komt soms dingen tegen waarvan je was vergeten dat je ze had. Eigenlijk een slecht teken, want dat geeft aan dat je het helemaal niet nodig hebt, maar als je het dan weer vindt kan het goed van pas komen!


Soms vind je ook dingen die je niet weg wilt doen, maar waarvan je eigenlijk ook niet zo goed weet wat je er mee moet doen. Dat is nog het lastigst. Maargoed, genoeg geouwehoer. Ik ga zo naar college. ;-)

Oh ik wil nog even zeggen dat ik het echt heel leuk vind als jullie reacties achterlaten op mijn berichtjes en ik word er altijd heel vrolijk van! :-)

Liefs, Janne

8 opmerkingen:

  1. Haha, nou dan lijk je ook in sommige opzichten op mij (ik weet niet of je dáár nu zo blij mee moet zijn) en ik ben niet eens familie van je (voor zover ik weet dan :-p) Succes met je colleges, maak er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. M ijn hobbykamer staat ook vol et spullen die "echt niet" weg mogen, je weet maar nooit of je ze nog eens een keer nodig hebt :):)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vermoed dat we zo allemaal wel een beetje hamsteren ... ik noem het de categorie "je kan nooit weten waar het nog van pas kan komen ...". Maar ja dat loopt dan ook weer uit de hand hier en weet ik eerlijk gezegd niet meer waar ik dat ooit van gedacht heb en het her en der opgeborgen ligt hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow ja hier zit dan nog iemand die op jouw om a en moeder lijkt! Ik heb ook zo een pot met draadjes en een hele mand zakjes en dingen 'waar ik nog iets mee ga doen' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig dat er meer zijn die de draadjes bewaren! Zelf die ik het ook, maar waarom?
    Verder ben ik niet echt een bewaar typ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. herkenbaar... ik dacht nog: zal ik van 't zomer de kasten, lades, zolder etc eens gaan uitmesten, want er heeft zich hier ook al zoveel opgestapeld. Maar er is -weer- niks van terecht gekomen. Maar nee, losse draadjes bewaar ik niet, die gooi ik meteen weg, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil wel even langskomen om de boel op te ruimen hoor,ha,ha...heb dat ook met mijn zolder gedaan en er nu wel een hele mooie hobbyruimte voor terug gekregen....


    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag op internet een leuk idee van (losse) draadjes. Je blaast een ballon op en dan ga je hem bedekken met draadjes die je in (behang?)plaksel hebt geweekt (het lijkt me wel handig om ze daarna eventjes uit te wringen, anders duurt het drogen zo lang). Zorg natuurlijk wel dat alle draadjes elkaar ergens raken, zodat je een geheel krijgt. Voor het mooie, bedek je hem niet helemaal, maar een beetje "lucht" ertussen. Dan goed laten drogen en de ballon doorprikken. Je hebt dan een "ballon van draadjes". Ik wil het toch eens een keertje gaan proberen, misschien gebruik ik dan als lijm een mengsel van gewone, (goedkoop bij de Action) witte houtlijm met water. Dan is hij namelijk ook weersbestendig. Dit idee is "ergens" (weet niet precies meer waar/bij wie) op 'n soort nederlands Pinterest, www.welke.nl Groeten Cilia

    BeantwoordenVerwijderen